linalina, jag tar några till om du nu tycker det är mycket att sortera i mina abum.

Bonica, som i nya upplagan av LÅG kommit i gruppen Moderna Buskrosor och där passar den bra för det blir en liten buske ca 1.20 hög, svag doft men annars bara läcker och blommar ständigt. Zon 5 ros, fryser aldrig här.

Variegata di Bologna, Bourbonros med stark doft, men lite fodrande, bästa solläget, fin jord ska till för bra resultat, lite klen i min zon. Zon 3 ros, men läckert randig, det där lilla extra i rosväg.

Jacques Cartier, Portlandsros, buske som blir 1.5 m, växer upprätt. Stark god doft, stora blommor, remonterar. Zon 5 ros.

Yolande d´Aragon, Portlandsros, busken blir ca 1.5 m, stark doft, remonterar, höstblommorna kan vara de finaste på Portlandsrosorna, zon 4 ros. Kolla in de läckra knopparna !

The Fairy, vill man ha en lägre, generös liten buskros framför de högre buskrosorna finns ingen finare än The Fairy, har alltid älskat den ! Ständig blomfnatt, men doftar bara svagt, fryser aldrig. Det blev 10 st nya av denna förra våren ( den kan man köpa i barrota knippen, billigt )