Om det kommer små vita rötter är det ju jättebra, då finns där ju liv!
Jag planterade mina för ett par veckor sedan och de är alla i olika stadier. De som står i egna krukor har kommit längst, de verkar gilla värmen, faktiskt. Men jag kan tänka mig att om man inte vill att de ska ränna iväg så är det bra om de inte står för varmt och mörkt.
Mina står dygnet runt på min inglasade altan och där blir det kasnke 4 grader på natten och kan nog gå upp till 25 när solen ligger på.
Jag hade en väldig massa lösa knölar som jag inte alls vet var det är och dessa la jag på ett lager jord i en stor brödback och sedan la jag på jord över. Nu tror jag nig att jag la på lite för mycket jord... Och nyfiken som jag är var jag och petade i jorden och det kommer små vita rötter på knölarna där med.
Jag var hos kommunen och fick dahlior som de har haft i sina sommarplanteringar och sedan bara kastar bort. Jag vet alltså inte alls vad som kommer att dyka upp bland dessa knölar - men MÅÅÅÅÅÅÅNGA är det!
Vilken rabatt jag kommer få!

Just ja... om du klipper av stammen så att det bara är max 2 cm så blir det nog lagon om den då precis sticker upp i jordytan. De som hos mig har planterats så verkar må finfint och har skjutit fina små gröna skott.