Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Medlem/moderator
          Medlem/moderator
          Vad tycker du?
          Jättekul! [ 13 ] ** [25.49%]
          Helt ok. [ 24 ] ** [47.06%]
          Va?? [ 3 ] ** [5.88%]
          Neej... [ 2 ] ** [3.92%]
          Absolut inte! [ 5 ] ** [9.80%]
          Jag hoppar av!! [ 4 ] ** [7.84%]
          Totalt antal röster: 51
          Gäster kan inte rösta 
          Berith
          Inlägg 18-05-2010, 06:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag vet att frågan varit uppe förut, men jag tror inte att vi haft en omröstning? Som vanligt är jag nyfiken... kompiskram.gif

Så vad tycker du om kombinationen medlem/moderator här på Odla? tummenupp.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          5 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Myosotis
          Inlägg 18-05-2010, 06:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

wacko.gif Jag förstår inte problemet. Om en medlem kan ta bort spam är det väl bara bra, fler befogenheter som att gå in och styra upp trådar har inte diskuterats. Vad vill du med den här omröstningen?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-05-2010, 06:59
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Varför bedriver du en kampanj mot mig här på forumet, Berith?

Detta är en av flera trådar där du tagit upp samma sak. Några har antytt att du är avundsjuk på mina befogenheter som spamborttagare. Är det så illa? Jag har bett dig att ta upp det med Göran, eftersom det bara är han som kan reglera detta. Har du gjort det? Tidigare när det klagades på dålig moderering, så hävdade du alltid att vi skulle vara så tacksamma mot Göran och Ingemar för att de startat forumet och att man kunde vända sig till dem om man hade problem. Kan du förklara varför du nu så totalt ändrat åsikt och själv driver kampanjer här på Odla?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 18-05-2010, 07:25
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Berith vad är egentligen anleddningen till denna omröstning?????

Citera
          andersen
          Inlägg 18-05-2010, 07:45
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

CITAT (Berith @ 18-05-2010, 07:46) *
          Jag vet att frågan varit uppe förut, men jag tror inte att vi haft en omröstning? Som vanligt är jag nyfiken... kompiskram.gif

Jag tycker att det är bra med medlem/moderator på forumet, och att jag vill ha flera sådana som styr upp forumet, nu har ju forumet blivit mycket lungnare men jag saknar regler endå och då framför allt att inte starta nya trådar i ämne som det finns äldre trådar om, det blir svårt att söka då.

Gillar heller inte tramstrådar som förlöjlar medlemar eller forumet, utan en tramstråd är väl ok.

Om det blir tjafs igen som det har varit i perioder så tycker jag att man kan ha ett stängt forum som bara medlemar kommer åt, om man googlar så är risken stor att man upplever odla som en okamratlig sida, och det är inget som gangnar odla.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-05-2010, 07:46
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 18-05-2010, 07:46) *

Det är nog mest bara du Berith som håller på och tjafsar om detta. Jag undrar varför. Tål du inte att Aquakul kan ta bort spam eller vad är det fråga om. För övrigt så har vi Ingemar och Göran som både är medlemmar och moderatorer/administratörer och det räcker gott.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Uggi
          Inlägg 18-05-2010, 07:47
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

CITAT (Aqvakul @ 18-05-2010, 07:59) *
          Varför bedriver du en kampanj mot mig här på forumet, Berith?

Detta är en av flera trådar där du tagit upp samma sak. Några har antytt att du är avundsjuk på mina befogenheter som spamborttagare. Är det så illa? Jag har bett dig att ta upp det med Göran, eftersom det bara är han som kan reglera detta. Har du gjort det? Tidigare när det klagades på dålig moderering, så hävdade du alltid att vi skulle vara så tacksamma mot Göran och Ingemar för att de startat forumet och att man kunde vända sig till dem om man hade problem. Kan du förklara varför du nu så totalt ändrat åsikt och själv driver kampanjer här på Odla?

Bra Aqva! tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-05-2010, 07:52
          Länk hit: #8

Gäster

På Bukefalos t.ex. som har olika (med fulla behörigheter) moderatorer för olika avdelningar, är samtliga medlemmar, och det funkar alldeles utmärkt. Jag ser inte ett dugg problem med det och förstår inte varför du håller på att älta detta?

Citera
          herkules
          Inlägg 18-05-2010, 07:54
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

kombon medl/mod är naturlig, tror ingen ickemedlem skulle vilja vara mod smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Berith
          Inlägg 18-05-2010, 08:03
          Länk hit: #10

Medlem

Kul att ni röstat! tummenupp.gif

Först vill jag säga att jag är inte ett dugg avundsjuk på Arne. Är nån av er andra det? Vad finns det att vara avundsjuk på?

Att jag tog upp frågan var av ren nyfikenhet. Jag vet ju att det sagts några gånger förut att det inte vore populärt att en medlem också var moderator. Precis som jag själv tycker. En moderator ska vara nån på Odla. Sylvia tex var ju moderator i början.

Fler åsikter! tummenupp.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Anma
          Inlägg 18-05-2010, 08:10
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Nu vet jag ju inte om det är det du syftar på, men i mina ögon är inte Aqva moderator på något sätt. Han är spamrensare och det är bra.

För övrigt tycker jag att just Odla är bra som det är, behövs inga moderatorer, så ofta är det inte tjafs här som behöver styras upp.
          Men i andra forum som är mycket mycket värre (tro´t eller ej!) är det en bra sak.

Citera
          herkules
          Inlägg 18-05-2010, 08:15
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Berith @ 18-05-2010, 09:03) *
          Jag vet ju att det sagts några gånger förut att det inte vore populärt att en medlem också var moderator. Precis som jag själv tycker. En moderator ska vara nån på Odla. Sylvia tex var ju moderator i början.

vad menar du med det ovan? det är inte poppis med en medlem som mod och det tycker du? men så ska en mod vara ngn från odla?
          förklara gärna för mig som ganska ofta inte begriper ett dyft av dina dina inlägg.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Berith
          Inlägg 18-05-2010, 08:25
          Länk hit: #13

Medlem

Självklart vill jag att alla ska förstå vad jag menar. sleep.gif

Jo jag tycker att en moderator ska vara nån från Odla, inte en bland oss medlemmar. Det har ju sagts tidigare också, av andra än mej. Att det inte ska vara nån vanlig medlem alltså... Och därför satte jag ihop en omröstning. rolleyes.gif

CITAT (Anma @ 18-05-2010, 09:10) *
          Nu vet jag ju inte om det är det du syftar på, men i mina ögon är inte Aqva moderator på något sätt. Han är spamrensare och det är bra.

För övrigt tycker jag att just Odla är bra som det är, behövs inga moderatorer, så ofta är det inte tjafs här som behöver styras upp.
          Men i andra forum som är mycket mycket värre (tro´t eller ej!) är det en bra sak.

Jo men visst är han moderator? unsure.gif

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-05-2010, 08:25
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Berith @ 18-05-2010, 09:03) *
          Kul att ni röstat! tummenupp.gif

Först vill jag säga att jag är inte ett dugg avundsjuk på Arne. Är nån av er andra det? Vad finns det att vara avundsjuk på?

Att jag tog upp frågan var av ren nyfikenhet. Jag vet ju att det sagts några gånger förut att det inte vore populärt att en medlem också var moderator. Precis som jag själv tycker. En moderator ska vara nån på Odla. Sylvia tex var ju moderator i början.

Fler åsikter! tummenupp.gif

Vem är Arne? thumbdown.gif

Upprepar frågan: Har du diskuterat detta med Göran?

--------------------

zon 1

Citera
          Berith
          Inlägg 18-05-2010, 08:29
          Länk hit: #15

Medlem

"Vem är Arne"...? unsure.gif

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-05-2010, 08:31
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Berith @ 18-05-2010, 09:29) *
          "Vem är Arne"...? unsure.gif

Du borde veta det. Det var du som skrev om Arne..

--------------------

zon 1

Citera
          Meriona
          Inlägg 18-05-2010, 08:32
          Länk hit: #17

Gäster

Vem ska betala moderatorn från Odla tycker du, Berith? Ska forumet bli avgiftsbelagt för att det ska vara försvarbart med en avlönad moderator? Det är knappast gratis att hålla igång forumet som det redan är....

Citera
          Berith
          Inlägg 18-05-2010, 08:33
          Länk hit: #18

Medlem

Jaa, jag skrev Arne och då frågade du vem Arne var. Hänger inte med...?

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 18-05-2010, 08:37
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Berith @ 18-05-2010, 09:25) *
          Jo men visst är han moderator? unsure.gif

NEJ det är han INTE!! (Förlåt aqva att jag lägger mig i, men ibland så kan jag bara inte hålla tyst)
          En moderator får gå in och ta bort inlägg som medlemmar skrivit för att de är kränkande, olämpliga med mera med mera. En moderator ha befogenheter att ge varningar om någon bryter mot forumregler och att stänga av medlemmar om upprepade gånger fått varningar. En moderator får stänga trådar som spårat ur. Aqva får inte göra något av detta.

Aqva har i uppdrag att ta bort uppenbara spaminlägg. Okej, nu kanske du kommer med att han då visst får ta bort inlägg som medlemmar skrivit, men sirru, det är en stor skillnad. Jättestor skillnad. Om du inte ser den skillnaden så är det bara att beklaga, för då har du uppenbarligen ganska stora problem med att du har otur när du tänker. (Jo, detta är ett påhopp, men ett snällt sådant och renhårigare än de du brukar komma med, gömda i frågor).

Jag fattar verkligen inte varför du har sådana problem med det, Berith. okej, nu kommer du med ditt vanliga "nej jag har inga problem med detta, jag är bara nyfiken" men i detta fall har du ältat i evigheter och då kan jag inte annat än tolka det som att du faktiskt HAR problem med detta. Släpp det och gå vidare, i jisse namn.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 18-05-2010, 08:38
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

På ALLA forum jag är med på - och det är ganska många så är moderatorn eller moderatorerna själva medlemmar på forumet - inget konstigt med det tycker jag. Det viktiga är väl att det är en lämplig person som är moderator - även en som kommer utifrån kan ju vara olämplig. Det hänger på de personliga egenskaperna om moderatorn är lämplig eller inte, inte varifrån han/hon kommer.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera

5 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 11:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon