Nu ska jag göra alla här himmla besvikna

jag glömde kameran

kan ni tänka er va !I alla fall så låg det här musiet i en före detta Missionskyrka,265 olika Pelargoner hade hon och hon är så kallat "listad" en av två muser i Sverige.Fantastiskt intressant var det men hon var lite svår att förstå i mellan hon kommer från sydamerika och rullar mycket på orden.Men att det fanns sådana besynerliga Pelargoner !en växte i öknen Kallahari vid havet den hade vassa utskott som hon hade trimat av för ingen skulle skära sig,eftersom det blåser hårt där så välter den här Pelargonen men då växer utskotten ut och reser den upp sen söker den sig ner i sanden själv !fantastiskt

stammen såg nästan ut som en kaktus tjok ner till och smalare upptill ,tror blommorna var vita.jag det fanns hur mycket som helst som vi inte är vana att se i våra fönster :)Jag köppte i alla fall en "Kanelpelargon"den första som hittade hit till Europa 1645 ,en Thomas som är en hängpelargon med väldigt mörkt vinröda blomklasar,sen köppte jag en "A happy Tought!väldigt vackra blad röda blommor.en stor besvikelse för mig var att jag inte tänkt på att ta ut kontanter så jag fick låna pengar av min vännina,annars hade bilen varit full av sticklingar kan jag lova !men det är bara 1,5 mil härifån så jag kan åka fler gånger

hon hade en jättestor "doktor Wenerholm"en halv meter hög minst ja man kan inte berätta allt man såg,man kan åka gruppresa dit och får då fika med macka och kaka kaffe också.Jag var där med ett gäng postpensionärer så i dag var jag pensionär för en dag

men det var jättetrevligt allt samans,vi var även hos ett konstnärs par som bodde i skogen och är kända för sin trädgård har varit med i "allt om trädgård bla" båda målar tavlor och han gör keramik,de har ingen el ingen tv då förstås,lagar mat på vedspis och körde fotogenlampor,en upplevevlse !Ja det var en bra dag