Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kronärtskockorna utplanterade, men fel?, - bäst om jag gräver upp dem och gör om?
          EKLO
          Inlägg 12-06-2010, 11:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

För ett par veckor sedan planterade jag ut mina ömsint framodlade 3 kronärtskockor i landet vid sommarstugan.

Men sen såg jag på teve (trädgårdsfredag) att det var jätteviktigt att luckra jorden ordentligt i en stor yta innan man planterade. Rötterna klarar tydligen inte att själva göra det jobbet.

Vad tror ni - ska jag sticka ner lite maskrosjärn och luckra medan plantorna är kvar i jorden, eller är det bäst att gräva upp dem igen och göra om? Jag har inte styv lerjord, men sandig är den inte heller - mittemellan skulle jag säga...

Citera

Nytt inlägg
          Svar (1 - 2)
          Tulipanaros
          Inlägg 12-06-2010, 11:44
          Länk hit: #2

Gäster

Om du inte har planterat i cement tror jag inte att det blir några problem. Min erfarenhet är att skockorna har starka rötter och lockar till sig massor av mask. Jag odlar på ganska styv lera, höstgräver (oftast) men gör inga större åthävor annars. Hos mig stortrivs de, och det tror jag att de kommer att göra hos dig också. smile.gif

Citera
          EKLO
          Inlägg 12-06-2010, 12:17
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 398
          Medlem nr: 11 952

Tack för snabbt svar! Det låter bra - då krafsar jag bara lite runtomkring och ser till att gödsla ordentligt.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 06:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon