Ja men visst, det ser ju jättebra ut LadyH, den första biten är svårast tycker jag, för man måste ju hålla efter och försöka böja grenarna bara lite i taget så att dom inte går av. Jag tror att jag i början försökte tänja dom lite mer 1gång per vecka ungefär, pls att ta bort alla dom stackars bladen som försökte växa på flätan, för det bar mig emot på något vis...och när en del av dom där bladen blir bruna och man måste ta bort allt dettta bruna kan det ta hur lång tid som helst...men resultatet blir ju så vackert att det inte gör bågot...och vi gillar ju att pyssla om dom..
När den har format sig mer, och man har klippt ner den några gånger blir allt så mycket lättare...Grattis till den, och hoppas att du berättar och visar hur det går...Tack för bilderna också--
SussieF
Jo det är bara en planta vars grenar jag delade upp i 3, och flätade . och det är då lättare om man ( lite löst) binder ihop varje tredjedel för sig..annars blir det svårt att se vems tur det är att bli lite böjd, för just i början måste man ju vara försikig så att man inte knäcker någon kvist för att den blev böjd för snabbt..ibland blir det bara någon scm man vinner .men det är ju i början man gör hela basen, så man får kolla hel tiden om man ska kunna tänja någon lite till.,och hålla efter allt det gröna som kommer på stammarna hela tiden...Hoppas att vi snart får se en bild av din...
,Rosmarin...Det ska bli roligt att se din också om du bestämmer dig för att försöka.

till er alla 3