CITAT (Pia L @ 05-04-2009, 14:21)

Nauti : Läs det som står och lägg inte in dina egna tankar och ord i det jag skrivit.
Jag skrev att jag inte bryr mig om varifrån kycklingen kommer, huvudsaken är att det smakar kyckling....hur kan du få det till att jag inte bryr mig om hur dom hanteras?? Jag bryr mig inte om varifrån dom kommer....inget annat.
För att jag utgår från att du vet om bristerna i djurhållningen såväl i Sverige som utomlands. Men att det är mycket värre i andra länder än det är i Sverige. Om du handlar utländskt kött kan du inte veta om djuren har behandlats väl och risken är stor att du stödjer ett företag som direkt är orsaken till tiotusentals kycklingars lidande.
Du säger att du vill att de skall ha ett drägligt liv, det vill nog alla. Men långt ifrån alla gör någonting för det. Att stödja de som ser till att de aldrig får ett drägligt liv eftersom det inte är ekonomiskt gångbart, ser inte jag som ett sätt att motarbeta djurens lidande i alla fall.
Det är nog ganska lätt att tolka "Jag bryr mig inte i vartifrån det kommer" som "Jag bryr mig inte i hur de behandlats under sin livstid. Eftersom du inte bryr dig om ursprunget så kan du ju inte bry dig om hanteringen eftersom du som konsument gör ett aktivt val när du köper kycklingen.