Jag har sått en hel del perenner i år (som enligt de instruktioner jag hittade skulle stratifieras) och jag har efter en veckas vistelse inomhus ställt ut dem i kylan och täckt dem med snö. Några av de som står därute nu är dessa: - rödkvann - gräslilja - backsippa - rosensidenört - pimpinell - tolvgudablomma - pion 'Mollis' - rosenpion - några klematissorter m fl. Men nu börjar jag fundera på vad jag förväntas göra härnäst med dem. Snön har smält bort nu, ska jag låta krukorna stå där de står och sköta sig själva i fortsättningen också (kolla ibland att de är lagom fuktiga bara) eller ska jag ställa dem i min kallbänk/drivbänk eller ska jag ta in dem i huset? Hur gör ni? (Jag har aldrig stratifierat något förut!) *totalt okunnig* ;D
--------------------
Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.
|