Medlem
Antal inlägg: 3
Medlem nr: 3 263
Jag har en vän, som tycker marijuanaväxten är otroligt vacker. Givetvis vill han inte ha "just marijuanan" hemma, men jag tänkte höra om någon vet någon liknande växt -om det finns & givetvis inte räknas som en drog? Vore kul att överraska honom.
Medlem
Antal inlägg: 9 115
Medlem nr: 126
Jag kom till Amsterdam en fredag en gång, och skulle arbeta där från måndagen. Mitt VISA-kort visade sig inte ha ett öre kvar och jag hade inga kontanter. Att ta sig från flygplatsen in till stan utan ett korvöre var rätt besvärligt och jag kastades av tåget ett par gånger.
Väl inne i stan måste jag ju hitta bostad, och mina kollegor var inte där. Eftersom jag lever en hel del av mitt liv på båt så tänkte jag att det nog blir skutfolket som kan hjälpa mig.
Och visst gjorde de det! Jag inböds till den ena och den andra skutan och kunde äta mig mätt och få övernattningskoj precis som det brukar vara skutägare emellan. Flera av skutorna hade skapat sig små flytande "öar" där det växte stora träd och fantastiska blomster, och de gav mig som odlarintresserad en rundvandring. Öarna byggdes först av flera lager frigolit som bands ihop med fiskenät. Sedan hällde man jord och planterade på dem. Att det inte var naturliga öar gick inte att se förutom att de var förtöjda längs skeppen.
På natten var det en väldig trafik ut till öarna. Den skutägare jag bodde hos gick ut med platpåsar och plockade i sin "skog" och gav de som kom.
Nästa morgon såg jag att träden och buskarna på öarna var planterade som insynsskydd. Mitt i öarna ringlade den ena knarkplantan efter den andra på vilda ängar. Vackert - men mindre vackert att se alla vindögda besökare som blivit beroende av dem!