Ni som inte har ett uns till övers för Annika Ö har ni läst hennes livshistoria? Det är väldigt mycket "skylla sig själv" från en del håll tycker jag. I mina ögon är det en massa olyckliga omständigheter och människors svek som gjorde att hon hamnade snett från början. Det är ingen ursäkt men kanske en förklaring till att hennes liv ser ut som det gör.
Att sitta här och tolka det hon gjort sig skyldig till som det ena eller andra är ganska meningslöst. Mord och medhjälp till mord är faktiskt 2 skilda saker men varför inte ta reda på fakta varför och på vilka grunder hon blev dömd som hon blev.
Själv vidhåller jag min åsikt att hon mer än väl suttit av sitt straff och jag hoppas att hon snart får komma hem till Sverige. Annika är 55 år och jag tror inte för en sekund att hon ska börja leva kriminellt igen när hon blir släppt. Det kommer inte att bli lätt för henne att börja leva ett normalt liv i ett samhälle hon inte ens vet hur det ser ut eller fungerar så hon kommer att behöva massor av stöd och hjälp och det hoppas jag att hon kommer att få.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|