Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Köksfirmor igen, Lite framsteg(?!?)
          Ingrid på Västku...
          Inlägg 15-05-2004, 21:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5 498
          Medlem nr: 20

Todeloo,

Jag tror jag får krupp! Skall man verkeligen lägga ut så mkt tid å energi på köksfirmor? Efter numera tre besök har vi arbetat oss fram med en firma ( de andra når la kritisk massa nästa vecka, de ligger lite efter) å fått ett ungefärligt pris.
          Det var Invita som trodde att löst räknat ett nytt kök skulle gå på 140 000. Vi kreverade nästan men höll masken. Vårt kök är alltså 9 kvm, detta skulle inkludera inbyggnadsdiskmaskin, kåpa, en specialbeställd diskbänk, samt en specialhörndiskbänk åsså skåp med lönnlucka. Om man räknar bort dessa specialdiskbänkar är det en jkla massa pengar för förvaring/skåp - och inte ens häl och ugn var ju inberäknad ei priset. Börjar känna mig snål å grinig (jaja). Få se vad de andra firmorna landar på...vi skall ju köra ett snickar-rejs med. Men återigen - så mkt tid å kraft å energi för ett nytt kök samt pengur. Helt absurt i förhållande till resten av huset som vi bygger till och om!

Hälsningar ifrån Ingrid som återkommer med mera info i ärendet senare!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Tapio
          Inlägg 16-05-2004, 09:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

Jo, detta har jag också svettats med ett tag. Jag håller med, man kan få dubbelsidig hjärnblödning för mindre.
          Angående de där specialbeställda diskbänkarna; buggen är att du går till en butik och pratar med någon slickad typ som tar din beställning och anlitar en snickare som i sin tur anlitar en plåtslagare (ja, om du vill ha hela bänken i rostfritt alltså). Sedan står de som på rad och skall ha sin andel var. Snickarn och plåtisen tar ju betalt för gjort arbete, medan han den där slickade typen tar betalt för... inte ett skvatt! Och det är han som tar den stora delen!

Vad man skall göra är att gå till snickarn direkt i stället. Gula sidorna.

Själv har jag anlitat en plåtfirma nere i Halland nånstans. Deco steel vill jag minnas. MVG i betyg. Finns på nätet. Prata med Linus. Hälsa.
          En diskbänk på lite drygt två meter kostade 9000 Kr inkl. moms.

Själva stomdelen skall en firma som heter Smart inredning göra. Finns också på nätet. Ligger på Ringön. Två unga grabbar som har egen firma. Verkar schyssta. Jag lämnade bänkskivan i torsdags så nu sitter jag hemma och håller tummarna.
          Kostnad: 7700 + moms med luckor och lådor.

//T

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 14:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon