Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Doftjasmin skott..., ...hur klippa ner ?
          tepa
          Inlägg 08-04-2009, 20:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej

Min Doftjasmin har blommat ut för länge sen. Vad göra med dessa otaliga nervissna blommor ? Ska jag bara klippa bort toppen av hela kvisten med vissna blommor på ? Har sett något nytt skott också. Dessa ska ju klippas regelbundet hela våren. Men HUR ? Det är bara pyttesmå blad ännu. Bara toppa lite ? Hur mycket ? Måste de bli större först ?

Hälsn Tepa
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  l_kplantering_016__Small_.jpg ( 64.3k ) Antal nedladdningar: 73

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          tepa
          Inlägg 09-04-2009, 14:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 670
          Medlem nr: 13 427

Hej

Nu har jag klippt bort de torra klasarna. Jag har också sett några nya skott. Man kanske ska klippa ner dem för att undvika att de blir för långa ? Var månne man ska klippa då ? Ovanför de där nedre bladen ? Jag provade klippa ett skott på det sättet. Den sista bilden, den ensamma pinnen till höger om skottet klippte jag bort efter att jag tagit bilden, det hade suttit en torr blomklase där.

Hälsn Tepa
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  vintersem_09_015__Small_.jpg ( 43.54k ) Antal nedladdningar: 45
          Bifogad fil  vintersem_09_016__Small_.jpg ( 38.62k ) Antal nedladdningar: 53
          Bifogad fil  vintersem_09_017__Small_.jpg ( 42.33k ) Antal nedladdningar: 43

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-08-2025, 01:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon