Ingen som helst ånger på gubben, men å andra sidan har han inte sett vilken rosmängd som kommit och är på väg till gården heller!! De som har anlänt är: Leonardo da Vinci, Sebastian Kneipp, Red Eden Rose, Raubritter, Charleston, Constance Spry, Glucksburg, Brigitte von Boch, Tamora, The Yeoman, Queen Nefertiti, Heide Simonis, Topaz Jewel (= gul Dagmar Haustrup), White Wings, Clair Matin, Sophie`s Perpetual, Souvenir de Dr Jamain, Baron Girod de L´ain.
På kommande är: Laguna, Jasmina, Amadeus, Roosemoor, The Shepherdess, The Generous Gardener, The Dark Lady, Strawberry Hill, A Shopshire Lad, Cornelia, Felicia, Fransesca, Penelope, Captain Hayward, Mrs John Laing och Amethyste.
Åsså har jag ju förstås hunnit in och handlat på den nyöppnade lokala plantskolan där det blev tre "fynd?": Sorbet, Michka och en som jag inte minns namnet på......
Som ni ser, en salig blandning av alla möjliga sorter! Berätta gärna om ni har nån erfarenhet av dem! Det är by the way här på forumet som jag blev myskrosangripen.....
|