Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

    Kategorier

      Visa alla resultat

      Sökresultat för

      Produkter

        Kategorier

          Visa alla resultat
           

          Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )


          > Optimal Telecom, jag tror inte det är sant
          Myosotis
          Inlägg 14-04-2009, 11:03
          Länk hit: #1


          Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem sedan:
          30-09-2007
          Medlem nr: 12 674



          Det måste vara ett skämt!! Jag sitter här och vet inte om jag ska skratta eller koka av ilska. Förra fredagen slutade telefonen att fungera efter att de hade jobbat på grannens ledning. Jag märkte det inte förrän på lördagen. Kontaktade Optimal Telecoms kundservice på nätet (tur att internet fungerar!!) och bad dem att åtgärda felet. Förra tisdagen kom svaret: "För att kunna hitta ditt abonnemang i våra register behöver vi kundnummer eller personnummer. Återkom med någon av dessa uppgifter, så kan vi hjälpa dig." Varför kan de inte gå på telefonnumret?! d010.gif Lånade en mobil också och både pappa och jag ringde vid flera tillfällen men fick bara "slingriga" svar. De hörde aldrig av sig fast de lovade att göra en felsökning och sen ringa på mobilen. Det finns vissa gränser för hur mycket man orkar bråka med dem så vi lät det vara och var utan telefon hela påskhelgen också. Igår kom det äntligen någon (efter 1½ vecka!!), klättrade upp i en stolpe och efter 2 sekunder fungerade telefonen igen. Nyss fick jag följande mail från dem:

          Nyligen efterfrågade du personlig hjälp från vår online-supportavdelning. Nedan finns en sammanfattning av din förfrågan och vårt svar. Om problemet inte har lösts kan du öppna det igen inom 7 dagar. Vi är glada att kunna stå till tjänst. rotfl.gif

          De vet inte ens om att någon har lagat ledningen. duh.gif "Glada att kunna stå till tjänst"! rotfl.gif De fick återigen ett mycket ovänligt och sarkastiskt svar och ett hot att vi kommer att byta tillbaka till Telia, fast de verkar inte bry sig. Men efter allt man har hört så är väl Telia ännu värre? Men på deras hemsida kan man i alla fall felanmäla sitt telefonnummer direkt istället för att behöva springa ut i skogen med en mobil.

          Har ni erfarenheter av Optimal Telecom? Hittils har jag egentligen tyckt att de har varit bra, de ringer t.o.m. ibland och frågar rent allmänt om jag är nöjd.


          --------------------
          Det ska gå.

           
          Citera
           
          Nytt inlägg
          Svar
          Pia L
          Inlägg 14-04-2009, 12:18
          Länk hit: #2


          Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem sedan:
          26-03-2006
          Medlem nr: 7 292



          Jag har erfarenhet av Optimal telecom, tyvärr inga trevliga erfarenheter angry.gif
          Det hela började förra sommaren, det ringde upp en tjej från Optimal telecom som talade om för mig att eftersom jag ringer så lite så hade hon ett "kanonerbjudande" om jag gick över till dom.....jag var mycket tveksam då jag haft dåliga erfarenheter av telefonförsäljare tidigare.
          Jag upplyste henne om att jag inte hade bott i min lägenhet så länge och därför trodde att jag satt fast i någon sorts bindningstid med Telia, men det sa hon att jag inte gjorde, utan att man när som helst kunde byta leverantör.
          Jag var fortfarande tveksam. men hon sa att hon skulle ordna allt så jag skulle inte behöva bekymra mig för något, allt skulle gå automatiskt.
          Sagt och gjort, jag nappade på hennes erbjudande på ett lågt månadspris för abonemanget, jag hade ju "inget att förlora, bara att vinna" på det som hon sa.
          Chocken kom väl när två räkningar damp ner månaden efteråt, en från Optimal telecom på dom utlovade 89:-....jaja, jag vet att det inte är mycket att bråka om....men andra räkningen var från Telia för brutet avtal!!!
          Den var på runt 800:- ,inte så mycket för dom som har mer än existensminimum, men för mig utgjorde den 20% av min pension crying.gif
          Jag ringde omgående upp Optimal telecom och ifrågasatte hur jag kunde få denna räkningen från Telia när tjejen som ringt lovat att det inte skulle bli så.
          Till svar fick jag att det var upp till mig att kontrollera hur lång bindningstid jag hade hos Telia, det spelade ingen roll att jag påtalade att det var HON som sa att det skulle gå automatiskt och att man numera får byta när man vill, killen från Opåtimal telecom blev bara otrevligare och otrevligare ju mer jag förklarade hur övergången hade gått till.
          Det slutade ialla fall med att jag sa till honom att jag ville att dom skulle byta tillbaks mitt abonemang till Telia och han svarade gör som du vill.
          Månaden därpå ramlade nästa räkning ner från Optimal telecom, jag ringde igen och talade om att jag bett att få byta tillbaks till Telia.....det har vi ingen notering om svarade den jag fick tag i då.... blink.gif
          Kan du ta och notera det NU då sa jag och bad även att dom skulle makulera räkningarna då jag ansåg att dom kunde SE att jag inte hade använt telefonen alls sen tjejen ringde på sommaren, han lovade att så skulle ske.
          Månaden därpå var det samma visa, räkningen kom punktligt, tillsammans med en inkassoräkning från densamme......SUCK!!!
          Jag ringde igen och fick då veta att man inte kan byta leverantör via telefonen utan det skulle jag behöva maila om, det är nu gjort, men räkningar och inkassokrav ramlar lika så förbannat in varje månad rtfm.gif
          Det GÅR tydligen inte att få dom att förstå att jag inte VILL ha dom som leverantör, än mindre att få dom att förstå att jag inte längre BOR där telefonen är inkopplad.
          Det kommer att sluta med att JAG kommer att få stå för nästkommande hyresgäst telefonräkningar eftersom dom vägrar att ta bort abonemanget.....Förbannde sopprötter!!!!


          --------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
           
          Citera

          Inlägg i den här tråden
          Myosotis   Optimal Telecom   14-04-2009, 11:03
          Myosotis   Äääh... va?! :confused: Nu skickade de samma...   14-04-2009, 11:53
          Wilmer   Jag kräks bara jag tänker på abonnemang, bindnings...   14-04-2009, 15:56
          Myosotis   :thumbdown: Vilken skräckhistoria, det låter ju i...   14-04-2009, 16:00
          Gossen Ruda   Det är väl så att försäljare man drabbas av på sta...   14-04-2009, 16:47
          Myosotis   Det är väl så att försäljare man drabbas av på sta...   14-04-2009, 18:33
          Tosan   Mamma och pappa har optimal telecom. De bor ute i ...   14-04-2009, 18:15
          Myosotis   När man försöker förklara detta för kundtjänst så ...   14-04-2009, 18:26
          Tosan   Ja precis! Det var vad de sa till oss också, o...   14-04-2009, 18:41
          Ralf   Jag fick telefon av säljare imorse -Hej Raaalf, hu...   14-04-2009, 19:13
          Wilmer   Jag fick telefon av säljare imorse -Hej Raaalf, hu...   15-04-2009, 10:38
          Myosotis   Bra gjort! :tummenupp:   14-04-2009, 20:35
          Alba   Den var bra Ralf. :tummenupp:   15-04-2009, 12:03
          Pia L   Idag dök ytterligare en räkning ner i brevlådan fr...   15-04-2009, 13:36
          Mozart   Sambon hade optimal telecom innan vi flyttade ihop...   15-04-2009, 13:48
          Ralf   Här är den, mallen till ditt övertag!   15-04-2009, 18:13
          Myosotis   Här är den, mallen till ditt övertag! Den är ...   15-04-2009, 19:52
          Lady Hamilton   Perfekt Ralf :tummenupp: :rotfl:   15-04-2009, 19:26
          Ralf   För övrigt blev jag uppringd av Optimal Telecom. J...   16-04-2009, 12:06
          Myosotis   Nu har jag fått mail igen. Hoppas de ger sig nu om...   17-04-2009, 08:10
          Pia L   Mitt mail har dom ännu inte svarat på....det lär n...   17-04-2009, 08:19
          Uggi   Jag har Optimal Telecom i sommarstugan sedan tre å...   17-04-2009, 08:35
          Myosotis   :rotfl: :crazy: :ranting: Nu är det samma sak i...   22-07-2009, 12:26
          Meriona   Nääää! Skriv till Plus vettja! :rtfm:   22-07-2009, 12:33
          Myosotis   Nääää! Skriv till Plus vettja! :rtfm: Det...   22-07-2009, 12:43
          skogstroll   de verkar som Telia ungefär... de har vart så jobb...   22-07-2009, 12:36
          Meriona   de verkar som Telia ungefär... de har vart så jobb...   22-07-2009, 12:59
          skogstroll   Jag har aldrig nånsin haft problem med Telia och j...   22-07-2009, 13:40
          Gudrun i Göteborg   Jag märkte förra veckan att Telia numera tar betal...   22-07-2009, 18:21
          Myosotis   Jag märkte förra veckan att Telia numera tar betal...   22-07-2009, 19:28
          Ralf   Jag märkte förra veckan att Telia numera tar betal...   22-07-2009, 21:41
          Meriona   Inte här iallafall, kanske är det ett storstadsfen...   22-07-2009, 18:49
          Rosmarin   Här i Frankrike är det inte heller klokt vad telef...   24-07-2009, 11:19
          skogstroll   min sambo har även fått löjligt stora räknibgar fr...   24-07-2009, 11:23
          Meriona   Nu har inte Myosotis varit här sen i går lunch, ka...   24-07-2009, 13:14
          Myosotis   Nu har inte Myosotis varit här sen i går lunch, ka...   24-07-2009, 16:21
          Meriona   Kan det vara fördomar mot skåningar tro, har de be...   24-07-2009, 19:41
          Rosmarin   :giggle: Lugn! Jag är här. Har bara varit en s...   26-07-2009, 10:52
          Myosotis   :rotfl:   25-07-2009, 10:54
          Gudrun i Göteborg   Ang de där 19 kr/minut: Jo det stämmer. Maximalt b...   26-07-2009, 11:17


          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):



           

          Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 02:28
                 
                    
          Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
           
          Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon