Jag har erfarenhet av Optimal telecom, tyvärr inga trevliga erfarenheter
Det hela började förra sommaren, det ringde upp en tjej från Optimal telecom som talade om för mig att eftersom jag ringer så lite så hade hon ett "kanonerbjudande" om jag gick över till dom.....jag var mycket tveksam då jag haft dåliga erfarenheter av telefonförsäljare tidigare.
Jag upplyste henne om att jag inte hade bott i min lägenhet så länge och därför trodde att jag satt fast i någon sorts bindningstid med Telia, men det sa hon att jag inte gjorde, utan att man när som helst kunde byta leverantör.
Jag var fortfarande tveksam. men hon sa att hon skulle ordna allt så jag skulle inte behöva bekymra mig för något, allt skulle gå automatiskt.
Sagt och gjort, jag nappade på hennes erbjudande på ett lågt månadspris för abonemanget, jag hade ju "inget att förlora, bara att vinna" på det som hon sa.
Chocken kom väl när två räkningar damp ner månaden efteråt, en från Optimal telecom på dom utlovade 89:-....jaja, jag vet att det inte är mycket att bråka om....men andra räkningen var från Telia för brutet avtal!!!
Den var på runt 800:- ,inte så mycket för dom som har mer än existensminimum, men för mig utgjorde den 20% av min pension
Jag ringde omgående upp Optimal telecom och ifrågasatte hur jag kunde få denna räkningen från Telia när tjejen som ringt lovat att det inte skulle bli så.
Till svar fick jag att det var upp till mig att kontrollera hur lång bindningstid jag hade hos Telia, det spelade ingen roll att jag påtalade att det var HON som sa att det skulle gå automatiskt och att man numera får byta när man vill, killen från Opåtimal telecom blev bara otrevligare och otrevligare ju mer jag förklarade hur övergången hade gått till.
Det slutade ialla fall med att jag sa till honom att jag ville att dom skulle byta tillbaks mitt abonemang till Telia och han svarade gör som du vill.
Månaden därpå ramlade nästa räkning ner från Optimal telecom, jag ringde igen och talade om att jag bett att få byta tillbaks till Telia.....det har vi ingen notering om svarade den jag fick tag i då....
Kan du ta och notera det NU då sa jag och bad även att dom skulle makulera räkningarna då jag ansåg att dom kunde SE att jag inte hade använt telefonen alls sen tjejen ringde på sommaren, han lovade att så skulle ske.
Månaden därpå var det samma visa, räkningen kom punktligt, tillsammans med en inkassoräkning från densamme......SUCK!!!
Jag ringde igen och fick då veta att man inte kan byta leverantör via telefonen utan det skulle jag behöva maila om, det är nu gjort, men räkningar och inkassokrav ramlar lika så förbannat in varje månad
Det GÅR tydligen inte att få dom att förstå att jag inte VILL ha dom som leverantör, än mindre att få dom att förstå att jag inte längre BOR där telefonen är inkopplad.
Det kommer att sluta med att JAG kommer att få stå för nästkommande hyresgäst telefonräkningar eftersom dom vägrar att ta bort abonemanget.....Förbannde sopprötter!!!!
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.