Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kryddväxter i norrfönster
          Öronräv
          Inlägg 05-04-2009, 11:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 15 531

Jag vill styra upp mitt köksfönster litet, och tänkte plantera ett gäng kryddväxter i sånahär (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70105659) och hänga dem här och var i fönstret.
          Så jag vill gärna ha tips på kryddväxter som funkar i norrfönster, helst utan extrabelysning

Någon som har några idéer?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          noora
          Inlägg 14-04-2009, 13:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 699
          Medlem nr: 678

Det är lite svårt att få snygga kryddväxter inne där det är mörkt och varmt. De ränner iväg och blir bleka och trista. Köp gärna sådant du kan slänga när de blir för risiga. Jag har t.ex. oftast en kruka basilika (köpt i mataffären) i fönstret, de är billiga och kan ätas upp kvickt när de börjar ge upp.

Annars är mitt tips att köpa de kryddor du faktiskt använder dig av, annars kan du lika gärna odla nåt mer dekorativt och anpassat för inomhusklimat (dvs vanliga krukväxter) smile.gif

Om du är helt ny på kryddor och inte vet vad du tycker om kan du prova lite av varje tills du har hittat några favoriter. Börja t.ex. med de som finns i grönsaksdisken, där har du den vanligaste "tio i topp"-listan.

--------------------
          Noora - med trädgård i Tullinge, zon 2-3
          Nooras Örtagård - min webbsida om örter

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 13:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon