Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Istället för pallkragar?
          palseger
          Inlägg 14-04-2009, 19:36
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 21 940

Min första fråga är hur jag får tag på pallkragar? vad kan jag ha annars som kanske är lite snyggare och var kan man hitta det? försöker få med en bild här från en dansk grosist som har superfina träddgårdslands vad man nu kallar dem.

Skall börja med ett litet land men om det blir snyggt och funktionsdgligt blir det fler...

ber om tips... skall även läsa vidare om planteringstips. men mycket sådana frågor kommer jag hitta svar på...

Vore så tacksam för hjälp. börjar j bli dags nu.

MVH
          Terry
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Secrets_du_Potager.jpg ( 143.32k ) Antal nedladdningar: 62

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          palseger
          Inlägg 15-04-2009, 12:01
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 21 940

Jag ber om ursäkt om jag la denna tråden fel... det var nog mest för att jag hade lite följdfrågor ang var i träddgården man bör lägga ett land... skall det vara ful sol eller solhalvskugga för de flesta ex morot, palsternacka och liknande grönsaker?

Finns även en mindre tanke att sätta lite lite potatis och tomatplanta. men tomatplantan behöver nödvändigtvis ej vara i landet. Vad bör jag använda för jord och hur mycket undifrån bör jag gräva ur för att slippa ogräs i större mängd.

Kömmer börja utan att höja upp landet så inga pallkragar eller liknande första året. får bli senare.

Tack för era svar.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 04:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon