tack för ditt snabba svar!
det verkar inte vara varken sasser eller dabber, men det verkar ju vara svårt att avgöra själv... angående norton internet security så har jag inte haft igång den brandväggen eftersom jag tycker att zonealarm har varit lättare att använda. däremot, när detta hände första gången och za var nollställt, så slog jag på nis samtidigt, ifall za hade blivit skadat på något sätt. efter ett tag (en halvtimma-timma) så började nis fråga "firefox vill ha tillgång till internet, tillåt eller blockera?" upprepade gånger (trots att den bara höll på att läsa in en webbsida), och sedan startade datorn om sig. så det verkar ju vara något skit i alla fall... jag kan också nämna att det här kommandot, "shutdown -a", INTE fungerar, datorn började starta om sig trots att jag hade skrivit in det.
men jag ska försöka ringa till norton/symantec imorgon, så får vi se vad de säger. microsoft vet jag inte om jag kan ringa, jag har en halvlaglig kopia av xp prof (det är en kopia av en köpt version, men fortfarande en kopia - man får väl inte ha programmet på mer än en dator? jag tror den skivans operativsystem är installerat på 3 datorer - min inräknad. iofs har jag ju alla koder som behövs)...
--------------------
www.uglyelephant.se
|