CITAT (Mia @ zon 3,18-05-2004, 07:45)
Jag "är" i trädgården så ofta jag bara kan, men med heltidsjobb, husrenovering och 2-åring hemma så blir det lite knapert... (fast 2-åringar kan gräva potatisland :wub: )
Fast man vet ju att man kommer få mer tid senare i livet.....

..och så kan de små illbattingarna rensa maskrosor också.

Tänk, här har vi en liten 2-årig gullgutt som glatt springer och slänger maskrosrens i buskarna och kvittrar "iite tii" (lite till) varje gång han återvänder.

Det är den attityden man ska ha!
Samma sits här, hus att renovera, firma att sköta och barn att ta hand om. Samt en tilltagande mage med en till unge i. Tiden är inte min egen.
I själva trädgården är jag kanske 30 min - 2 tim om dagen (men inte varje dag, det är lite olika det där), men då inräknas rutschkanetid och annat också.
Frösådden tar mest tid just nu, den lägger jag kanske 1½ - 2½ timme på varje kväll efter det att lillen somnat. Min man tror att jag är på topp 10 listan över antal sådda plantor hos en privatperson här i landet i år

, jag gör inga sådana anspråk alls, men många plantor blir det.
Men de ska ju planteras ut också, så här gräver maken numera rabatter vid behov (magen börjar streta emot redan, annars hade jag gärna gjort det själv) eftersom här inga rabatter fanns för 2 år sedan. Allt måste nyanläggas.
Många olika fingerörter i år minsann!

Akleja- och rudbeckiaår är det också.