Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Min bästa tid är nu....
          Gunilla T
          Inlägg 17-04-2009, 11:38
          Länk hit: #1

Gäster

Ja, så är det faktiskt för nu har stararna börjat bygga bo. Alla har väl något speciellt som är underbart just med våren och för mig är det stararnas ankomst och när de börjar sjunga och välja boplats.

Lika kul varje år att se om holkarna duger...

Sitter på altan varje morgon med min kaffekopp och kikare för att följa dem när de flyger upp från gärdet här nedanför med gräs i näbben...hittills har fem holkar fått hyresgäster men de finns flera starpar här som jag ännu inte lyckats lista ut vart de tar vägen med bomaterialet.

Varje vår är det samma ritualer..de är igång när det ljusnar och några timmar framöver, sedan försvinner de under dagen för att komma tillbaka sen eftermiddag. Då sitter hanen vid den utvalda holken och sjunger för brinn kära livet..

Visst är de underbara?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ängsvädd
          Inlägg 18-04-2009, 19:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Ja, jag undrar också hur groddjuren kan känna var vatten finns - även den minsta lilla pöl dras de ju till.

Förra året var första säsongen jag hade en starholk. Ett par började häcka, men inget hände - jag tror att en av dem blev offer för en katt. Jag såg en katt som jag försökte skrämma bort som lurpassade på stararna när de var nere på marken och samlade bomaterial. Hoppas på bättre lycka i år.

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-08-2025, 09:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon