Jag undrar vilken värld åklagaren, domaren och nämndemännen lever i.
Om film och musikbolagen fått ändan ur vagnen när internet började spira, hade problemet inte funnits. Med bra billiga siter där man kan ladda ner musik och film, hade inte alla varit att betrakta som brottslingar.
Det är inget annat än ett stort skämt att döma grabbarna till 30 miljoner i skadestånd, när det är skivbolagen som är de största bovarna. Pengarna är ju inte tänkta att tillfalla upphovsmännen/kvinnorna, utan de mossiga skivbolagsdirektörerna.
Jag hoppas innerligt att Hovrätten sätter P för denna historia, som gör Sverige till åtlöje i resten av världen.
IPRED-lagen vittnar ju oxå om att våra politiker har glömt vad som hände när de försökte stoppa folk att göra bandinspelningar från radio och vänners grammofonskivor, för att inte tala om när videobandspelarna kom.
Att de aldrig lär sig att vara steget före.

Jag säger bara:
Ogiltigförklara den horribla domen mot Fredrik Neij, Peter Sunde Kolmisoppi, Gottfrid Svartholm Warg, och Carl Lundström. Smarta grabbar som ställt modern teknik till världens medborgares förfogande.
PS. Jag har själv aldrig laddat ner något, eftersom jag inte är intresserad. Är fullt nöjd med Spotify. DS