För några veckor sedan var jag på ett infomöte som Nutek (eller
Tillväxtverket som det numera heter) arrangerade och där de hade bjudit in bl a Arbetsförmedlingen, Skatteverket, Boverket, Nyföretagarna, Tullverket och många fler. Men det var helt enkelt alldeles för mycket info på en gång så jag lyckades inte ta allting till mig. Att sedan Skatteverket la ca 2 timmar på att mycket noggrant gå igenom momsredovisningen gjorde kanske sitt till...

Så jag var inte så hemskt mycket klokare när jag gick därifrån, snarare nästan lite skrämd. Och det var kanske inte poängen.
Jag har nu bokat ett gratis rådgivningsmöte med
Nyföretagarcentrum nästa vecka. Jag hoppas att de kan hjälpa mig med att komma igång på ett bra sätt, och att de hjälper mig med de praktiska frågorna runt bank, försäkringar, sociala avgifter, vinstredovisning mm. Första steget är taget - och det känns bra!
Tack snälla allihop för alla råd och tips. Nu vet jag iaf att jag vågar starta eget, åtminstone på halvfart. Förmodligen börjar jag snart tapetsera min hemkommun med flygblad inför semestern. För vad tror ni - nog borde det väl gå att få jobb med trädgårdsskötsel under sommaren, även om man
inte vill göra det svart?