I min trädgård växer blommor och växter överallt, medan jag inte riktigt orkar eller tycker det är nödvändigt, att rensa bort varenda ogräs eller klippa gräsmattan varje gång det behövs. I mitt nya projekt, en stoooooooor rabatt, växer sig gräset decimeterhögt och klövermattan breder ut sig (grässvålen är inte borta utan arbetas bort succesivt med hjälp av täckning och plantering av allt fler växter). Tanken är att växterna själva skall reglera gräs och ogräs, när de blir lite större!
På varddagarna hinner jag ofta inte mer än vattna lite nödtorftigt eller påta litegrand, har jag med mig min tvååring blir trädgårdsarbetet avbrutet varannan minut med olika saker, som att hindra tvååringen från att springa ut i gatan, riva upp växter, bära runt krukor, "vattna", vandra ner i kökslandet och börja gräva, jaga katterna (inte våra, utan grannarnas) och annat som han tycker är roligare!
Jag önskar att jag snart skulle ha råd att köpa lite mer saker till trädgården, lite nya krukor, pynt, växter, träd! Planerna är många och på kvällen åker trädgårdstidningar och växtkataloger fram!
En stilla promenad innan skymmning i trädgården då barnen kanske inte somnat, men lagt sig, är en lisa för själen!