Tack för alla svar...Det märks att vi också har haft kallare, för dom från igår sitter fortfarande kvar, och jag tror att det var 4 nya idag, plus knopparna, ofattbart nästan Konstigt nog så tappade den faktiskt inte alls så många blad att det kommer så många. Förra året kom dom första blommorna, total ca 8, så stor skillnad blir det..
Den här är nog på sitt tredje år tror jag, och den lilla som inte har blommat blir 2 snart. Jag klippte inte ner den, feg som man är, men efter flytten av kruka ville jag inte störa mer, och dessutom tänkte jag att dom gamla stjälkarna kunde vara bra att ta tag i, och det är just vad dom har gjort..
Edulisen klippte jag ner, allt utom 1 gren, och det var nog tur...men den har svår att komma igång..
DEt ska bli roliggt att se era, och MariaS om din är över 10 år måste den vara enorm..Du sätter väl in kort när dom kommer ??
Imorgon ska jag stoppa in näsan ordentligt, för på 20 cm avstånd känns ingen doft alls...
Dom är ju inte så stora, så det är svårt att alla kommer med, rättare sagt, omöjligt att alla kommer med på samma bild...men om ni klicakr blir dom ju lite större, och man ser alla knopparna.. Den lilla är från frön som jag tror kom upp lite i höstas, men som MariaS säger, det kommer inga blommor ännu, men dom är ju söta ändå
IMG_1268.JPG ( 43.03k )
Antal nedladdningar: 28
IMG_1276.JPG ( 99.69k )
Antal nedladdningar: 25
IMG_1274.JPG ( 87.55k )
Antal nedladdningar: 29