Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad tror ni om det här? Rosval...
          lynnis
          Inlägg 23-04-2009, 13:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 78
          Medlem nr: 9 374

Hade tänkt att vänta, borde åka och titta på fredriksdahl men jag vill plantera ena delen av häcken nu!!! Det är bakom ett staket, söderläge, sandjord (ska bättras rejält), zon 1.

Min ide är: en Therese Bugnet, en Mozart och tillsist en Maidens Blusch.

Utrymmet jag har är 4m långt sen kommer andra buskar.

Ni som kan föreställa er dom i verkligheten vad tror ni om färger, sortval, blomningstider mm??

Tacksam för all input smiley_small_hug.gif

--------------------
          Skåne, zon 1. Drömmer om en romantisk trädgård med mycket ätbart.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          lynnis
          Inlägg 24-04-2009, 12:27
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 78
          Medlem nr: 9 374

tack för era svar.

Strandskata: Läste i LÅG att `Blanc double de cubert´var gles nertill, har troligen inte plats att plantera framför. Hut ser din ut. Annars var det ett bra förslag med tanke på färg (kul med variation) bra storlek (ska ge insynsskydd). Stanwell lät intressant då jag har någon ide om att den mittersta rosen gärna får vräka ut sig lite över staketet, det ser så härligt ut tycker jag. Vill inte gärna ha tre rosor som prydligt växer brevid varandra. önskar gärna att det såsmåningom blev lite vilt och romantiskat om du förstår vad jag menar. Tycker det finns alltför många srikta trädgårdar i dag. Personligen är jag inte särskilt förstjust i stela planteringar...

Kajsa: Vet du varför Louise B inte finns med i LÅG?? Upplever du att Martin Frob är lik TB? För lik? Vill ju att de ska passa (vilket säkert är väldigt olika hur man ser på det... men samtidigt va olika. Kunde vara kul med någon ros som har nypon på hösten. Å jag som har jordförbättrat 1m dupt och 1,5 m brett med massa torvmull, kompost mm, ska jag nu "bara" plantera rugosor var det kanske onödigt.

Oh, vad det är svårt!! sad.gif Tack för att ni tar er tid och hjälper mig!!

--------------------
          Skåne, zon 1. Drömmer om en romantisk trädgård med mycket ätbart.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-11-2025, 08:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon