Önskar jag hade ett sårum, det gör sönerna också. Nu sår och skolar jag om på köksbordet, och de sådder som ryms står på köksbänken där annars micron och läskmaskinen står. Micron tog äldre sonen in i sitt rum.. En del sådder och småplant står på växttrappa och i fönstret i den ena halvan av vardagsrummet. En del på det lånade marknadsbordet som fått åka upp i sovrummet. Som tur är har jag inte fyllt vattenmadrassen än, väntar på att det ska bli varmare eftersom slangen ska dras från utekranen och in genom balkongdörren, så sängen gick att knöka in i ett hörn. De som vill ha kyligare står i mitt arbetsrum i källaren, med lysrör över. Jag har min lilla blästerfirma vilande nu, tills jag får tillbaka en del av orken och Graves har gett med sig, annars hade det varit aningen kruxigt att komma åt blästerskåpet. och så är en del ute under snön som nu börjar tina bort.
Och de som ska sås nu bara jag hittar brätten och byttor så det räcker hoppas jag kunna klämma in där nere också. Som tur är ska två av de sådderna ut under snön som är kvar och sedan går det nog börja ställa ut en del om man täcker på kvällen.
Och var jag ska få tag på pallkragar till alla plant som sedan ska stå och växa till sig tills det finns rabatter att sätta ner dem i får bli en senare fråga, får hoppas på ett litet mirakel.
--------------------
Freya zon 5-6
|