Idag har jag "provjobbat"

. Utan att ta betalt i pengar, däremot fick jag god mat, massor med tips och en del kul växter med mig hem.
Det var himla nyttigt! Dels upptäckte jag att det faktiskt är riktigt kul att jobba i andras trädgårdar, även om det bara gäller kantskärning och ogräsrensning. Dels att det finns ett uppdämt behov av den här sortens företag. Tänk så många som väljer bort hus och trädgård för att de inte orkar med det tunga. Alla pensionärer som säljer huset för att trädgården är för tung. Alla sommargäster som inte vill ägna sin tid på landet med att rensa ogräs. Alla som visserligen fixar det dagliga, men kanske behöver hjälp ett par gånger om året med det tyngre, för att komma ikapp. Alla som vill ha en vacker trädgård att visa upp, men inte få gräsfläckar på knän och fingrar... Jag kommer nog att få fullt upp!
Så nu är affärsplanen klar och jag är mer övertygad än någonsin om att det är det här jag vill göra! Jag är verkligen laddad inför mötet på Nyföretagarcentrum, och tack vare er vet jag vilka frågor jag ska ställa.