Mitt hem ser INTE ut som min trädgård....inte samtidigt iallafall...för när det ser någorlunda ur i trädgår´n så ser det ut som en smärre katastrof inne- och tvärtom.......
Trädgården är fylld med arvegods och "fådda" växter, gammalt skrot som inte alla ser charmen i, gamla rostiga sänggavlar och gamla stolsryggar funkar som små spaljéer, en f.d grill som planteringskärl och en gammal kasserad badbassäng som minidamm.... (sönder just nu

, funderar på att "laga" med en trasig luftmadrass...)
Växter väljer jag med hjärtat (och plånboken...) och det är viktigare med en historia än praktfull blomning....är rätt vad det är på insamlingsturer i naturen....(egen skog och mark.....och en och annan grannes

)
Köper mycket sällan mer än en planta av samma sort..... (allt går att föröka....)
Samma sak med huset- massor av gamla "ärvda" (..ratade???) möbler och auktionsfynd och "hemmabyggen" för att få det någorlunda funktionellt....ibland förbannar jag mig själv för att jag inte kan slänga saker och köpa nytt...men det är lite speciellt med ett gammalt bord som makens farfar har gjort och byrån som skulle bli SÅÅÅÅ fin om den bara blev ommålad och stolen som bara skall limmas ihop...

( barnen hade som skoluppgift att räkna stolar hemma.....25 stycken bara... till 6 pers... )
Men även om jag har en salig röra både inne och ute stundom, så när jag riktigt lägger manken till och har gott om tid så blir här ganska harmoniskt och trivsamt ändå..men det går fort över...
...men när mina barn blir storaaa.....dååå..... skall här bli fint!!...sådeså....!!

...jämt.....