Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834
Min lille Fritz är borta sedan söndagmorron.Jag är mycket oroligt vad som kan har hänt katten,jag hoppas fortfarande att han är på friastigen,han är väl på gränsen att blir vuxen.Skulle beställa tid hos veterinären till kastrering.Han är aldrig ute på nätterna,men söndag kväll kom han inte hem och har inte gjort det än.Huuuuuuuuuh vad sorgligt detta är. Renate
Medlem
Antal inlägg: 9 115
Medlem nr: 126
Vår katt Donna försvann för många år sedan från båten och hamnen norr om Stockholm, där hon var med på sin "semester". Hon brukade alltid vara i närheten och komma till natten. Vi letade som galningar i ett dygn.
När två dygn gått körde vi hem till lägenheten söder om stan för att meddela grannarna som kände henne väl att hon var borta. Till vår förvåning stod hon på trappen! Inte ett dugg smutsig eller sliten i tassarna.
Vi räknade ut att hon måste ha tagit sig Essingeleden hem (en bullrig motorväg med flera broar över Stockholmsöarna). Vår kloka katt hittade på de slingriga motorvägarna över broarna 2 mil hem på bara något dygn! Naturlitgvis avbröts båtsemestern och vi firade i varma lägenheten istället med kokt torsk.
På tredje dygnet ringde en vänlig person och frågade om katten kommit tillbaka. Han bodde nära hamnen och hon hade jamat och gått med honom - en timme efter att hon försvunnit. Efter lite god mat hos honom hade han tittat på hennes adresslapp - och kört henne hem i bil. Ingen var hemma (vi var ju och letade) så de tyckte det var bäst att ringa för att kolla...
Vår kloka katt. Fixande både mat och taxi hem!
Sätt lappar Renate! Vi är många i landet som mer än gärna servar andras katter om de är på villovägar.