För den som tar dagen som den kommer så kan man även köpa en rundresa på plats i landet man vill se. När jag var i Indien för något år sedan gjorde jag så. Flyget landade i Delhi, och jag stannade där ett par dagar. På hotellet fick jag tips om ett turistföretag dom samarbetade med. Först skrev jag mig för en rundresedag inom Delhi, och när det gick bra skrev jag mig för en längre tur. Med samma chaufför som jag haft under dagen, eftersom jag kände att det var en pålitlig person. Stackaren fick order om att ge sig av på långtur dagen efter, och hade inte minsta möjlighet att protestera
Drygt två veckor genom Rajasthan, Haryana, Madhya Pradesh och Uttar Pradesh kostade ca. 1000 dollar, det motsvarade 8000kr på den tiden. Då ingick resan, chauffören, hotellnätter samt en del inträden och vägtullar. Jag reste kungligt i en Hindustan Ambassador

Då hade vi gjort upp i förväg vilken rutt resan skulle gå, men mindre avstickare kunde göras när som helst. Chauffören var en rolig en, han hade mycket kul historier att berätta.
Nu var ju min resa upplagd mest för sevärdheter i form av borgruiner och tempel, men det blev även tigersafari, parker och naturvandring. Man kan ju lägga upp det precis hur man vill och bara resa mellan olika natursevärdheter. Bränslekostnader var en stor del av priset, och ville man se olika delar av landet hade dom avdelningar på andra platser också, och man kunde åka billigt tåg emellan. Går säkert att beställa en tur i förväg också, men det kändes bättre att förhandla på plats. Men för 40 000kr skulle man få en helt fantastisk rundresa, för mig kostade det inte ens hälften. Är man flera som delar på en bil så blir ju priset ännu bättre.