Min lilla innekatt Zoya försvann förra sommaren ifrån terrassen där hon brukar ligga ibland. Eftersom hon varken har trafikvana eller utomhus-vana öht, blev jag väldigt orolig. Hon är dessutom mycket skygg och skulle aldrig gå in hos någon för mat eller skydd. Jag satte upp lappar med foto men ingenting... Förrän efter 17 dagar när en familj en bit bort kom hem från semestern. Hon "bodde" i deras lekstuga. Vatten hade hon troligtvis hittat, men ingenting att äta. Så otroligt mager... Hade jag inte satt upp lappar med foto hade jag säkert inte fått tillbaka henne. Barnen i familjen hade nämligen redan fått lov av föräldrarna att behålla "kattungen" (hon är extremt liten), men de såg bilden nere på sta'n. Tror barnen blev gladare över att de medverkade till att hon kom hem än att de fick behålla henne. (Barnen kommer fortfarande ibland och hälsar på.)
Så Renate: Alldeles för tidigt att ge upp hoppet!! Jag tror han kommer åter.
--------------------
Bättre sänt än aldrig!Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton! Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader. Elton, 10 veckor
|