CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-04-2009, 11:05)

/..../
Men jag kan inte förstå varför junga människor absolut måste bo i innerstaden. Att pendla in f¨ån ytterområden kan dom flesta inte tänka sig. Dom måste vara mitt i smeten. Och om dom lever upp alla pengar istället för att spara till boende då skall jag sedan vara solidarisk trots att jag har sparat i många år med tanke på boendet.
Och om kommunen eller staten skulle köpa upp alla privata flerfamiljshus och ingen privat får äga, ja då har vi Diktatur och då får man ju bara titta hur det går då.
Elisabeth
fast nog är det väl så att de flesta unga människor
bor i förorter till storstäderna? (undantagna de som har föräldrar som kan köpa lägenheter i stan åt ungarna)
att de sen kanske
vill bo mitt i stan är en annan sak.
äsch, inte blir det diktatur för att hyresrätterna blir kommunalägda, man kan ju som sagt var välja, vill man ha en bostadsrätt eller en egen barre så är det bara att köpa, den valfriheten finns ju. det jag vänder mig emot är att privatpersoner (privata bolag) sitter och gör sig vinst på människors rättighet, dvs tak över huvudet till en rimlig kostnad. jag kan tycka att det (tak över huvudet till en rimlig kostnad) inte är för mycket begärt i sverige år 2009.