CITAT (Danne031 @ 30-04-2009, 20:53)

Jag flyttade till hus i januari och bodde innan det i hyresrätt i 11 år, flyttade dit som ung förälder och blev med tiden flerbarnsförälder. Så jag vet vad jag talar om när jag säger:
All form av lägenhet utom hyresrätt är ren skit, det är INTE på NÅGOT sätt vad som behövs i Sverige!
Vi har en fruktansvärd bostadsbrist i de stora städerna och en överhängande majoritet av de som vill ha lägenhet, är unga. Hur i helvete ska man ha råd att KÖPA en lägenhet som studerande eller innan man klättrat lite i arbetslivet? Vilken bank vill låna ut pengar till en studerande? Noll! (Bluestep med 8% ränta är lika illa som SMS lån och räknas inte).
Vad Sverige och framförallt storstäderna behöver är HYRESRÄTTER!
Inget annat!
Ägarlägenehter, vilket jäkla dåligt skämt.
Jag förstår faktiskt inte alls ditt resonemang, alla har väl för sjutton inte råd att bo i villa heller. Skall då den boendeformen inte få finnas? Vad är den ideologiska skillnaden mellan att äga sin villa och att äga sin lägenhet?
Självklart skall det finnas ett alternativ för den som av olika skäl vill bo i lägenhet, men samtidigt vill äga sin bostad.Precis på samma sätt skall det naturligtvis finnas alternativ för den som vill hyra sin bostad. Bostadsrätten är ju någon slags mellanform mellan eget ägande och hyresrätt som jag personligen inte riktigt förstår fördelarna med.
Gita