CITAT (Anki på Öland @ 01-05-2009, 09:43)

Du kan väl inte mena att det finns lägenheter i den s.k. allmännyttan som kostar "vad det ska kosta" - antar att du menar dom 1000:-/rum du skrev om förut. Var finns dom?? Knappast i eller inom pendlingsavstånd till storstäderna. Knappast ens i Sverige alls??? T.o.m. i min lilla byhåla kostar kommunens bostadsbolags lägenheter det dubbla.
Anki
nä dom lägenheterna finns inte,
jag TYCKER att ca 1000 kr/rum och månad är skäligt, jag skrev inte att det
ÄR så.
det är ju det som är så fel, de som bor i hyresrätter i dag betalar för något de inte får och då oftast ner i någon privatpersons ficka. de kan väl skaffa sig ett jobb istället för att sko sig på att människor måste bo?
CITAT (Huggorm @ 01-05-2009, 09:29)

Det handlar inte bara om att inte generera vinst. Det handlar om att inte generera förlust.
Jo det är enkelt - för alla utom den som skall betala.
Skall vi ändå subventionera boende för vissa personer kan väll staten lika gärna betala delar av insatserna till en bostadsrätt? Till exempel kan man ju tänka sig att alla som inte har ett jobb får 100 000kr i bidrag att lägga på ett bostadsköp, det skulle väll bli bra?
nepp, anser man sig ha råd att köpa sin bostad får man stå för det själv. att hålla ett hus i bra skick med tillhörande personal och tjänster funkar alldeles utmärkt med de hyror som betalas in, det behöver inte gå med förlust om man är noggrann och inte dumsnål.