CITAT (Gita @ 30-04-2009, 21:06)

Jag förstår faktiskt inte alls ditt resonemang, alla har väl för sjutton inte råd att bo i villa heller. Skall då den boendeformen inte få finnas? Vad är den ideologiska skillnaden mellan att äga sin villa och att äga sin lägenhet?
Självklart skall det finnas ett alternativ för den som av olika skäl vill bo i lägenhet, men samtidigt vill äga sin bostad.Precis på samma sätt skall det naturligtvis finnas alternativ för den som vill hyra sin bostad. Bostadsrätten är ju någon slags mellanform mellan eget ägande och hyresrätt som jag personligen inte riktigt förstår fördelarna med.
Gita
Du övertolkade mig lite, eller, jag formulerade mig lite vagt.
Jag menar naturligtvis inte att man ska skrota villor och radhus utan att när man talar om
lägenheter så är den enda vettiga formen som Sverige behöver, hyresrätt.
Det galna är ju såklart att det inte finns några pengar att göra i hyresrätter för byggare, så därför blir det mest bostadsrätter. Hetsandet på ombilding av hyresrätte t.ex. tycker jag är vansinning, snacka om att öka på bostadsbristen. Det var ett jäkla hetsande för att få våra lägenheter ombildade sista dryga året jag bodde där också, vissa eldsjälar som bara ser till sig själva och inte kan förstå hur det är dåligt för bostadsmarknaden.
Nej usch och fy för färre hyresrätter säger jag.