Medlem
Antal inlägg: 54
Medlem nr: 21 229
Hej!
Är det någon här som har erfarenhet av att odla egna ampeltomater? Jag har satt massor av frön av den nya sorten: AMPELTOMAT 'Hundreds & Thousands' för någon vecka sedan. Nu har dom redan hunnit bli lite över en decimeter höga! Är det normalt att dom blir så höga på så kort tid? Är det för att dom är ampeltomater tro? Jag har satt andra sorter som inte alls är lika höga. Har jag gjort något fel? För varmt?
Har någon här erfarenheter av just AMPELTOMAT 'Hundreds & Thousands'?
Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440
CITAT (balkonglady @ 07-04-2009, 20:03)
Hej!
Är det någon här som har erfarenhet av att odla egna ampeltomater? Jag har satt massor av frön av den nya sorten: AMPELTOMAT 'Hundreds & Thousands' för någon vecka sedan. Nu har dom redan hunnit bli lite över en decimeter höga! Är det normalt att dom blir så höga på så kort tid? Är det för att dom är ampeltomater tro? Jag har satt andra sorter som inte alls är lika höga. Har jag gjort något fel? För varmt?
Har någon här erfarenheter av just AMPELTOMAT 'Hundreds & Thousands'?
Tacksam för svar.
jag måste bara få fråga, jag har också sått dom och dom är stora och fina men......dom är ju höga!!!!! dom ska ju vara ampeltomater...hur går det till??? Jag har aldrig haft ampeltomat tidigare så jag undrar också, ska dom inte börja hänga mina är nu ca 50 cm höga lite rangliga som att dom vill hänga ner nu men...ser man på bilden från raraväxter ser det inte alls ut så och ja jag satte ner dom så långt det gick vid omskolningen så......
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"