Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> flytta lökar, igen..ja jag vet
          Danne031
          Inlägg 03-05-2009, 16:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 373
          Medlem nr: 21 760

För ett tag sen så undrade jag om och hur det gick bra att flytta på lite krokus bl.a., just hur jag ska göra har jag koll på, nu kommer frågan: när wink.gif

Saken är den att all krokus är ju helt galen, blommorna vissnade bort för länge sedan, men bladen dom fortsätter ju växa så det knakar blink.gif
          Jag skulle hemskt gärna gräva upp dom nu och flytta på över sommaren för att sedan plantera mer permanent till hösten, kan man göra det när bladen fortfarande är gröna och hur långa som helst? Bör inte de vissna ner av sig självt? dunno.gif

Sedan gäller samma fråga för Påsk och Pingstliljor (är det 2 olika sorter eller bara 2 olika färger?) Båda sorterna är på gång att blomma ut, kan vi räkna med att behöva vänta på deras nedrans blad att tyna bort eller kan man flytta i förtid på något sätt när blomman vissnat? Alltså gräva upp lökar med bladen och låta den vissna någon annanstans?

--------------------
          Stundtals passionerad hobbyodlare
          4mil sydost om Göteborg, zon 4
          y

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Lotta22
          Inlägg 03-05-2009, 19:06
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 208
          Medlem nr: 11 479

Ja, du kan gräva ner dem någon annanstans och låta dem vissna ner där. När de vissnat ner kan du gräva upp dem och förvara dem torrt och skuggigt tills det är dags att sätta dem i höst.

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 22:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon