Medlem
Antal inlägg: 25
Medlem nr: 22 883
Behöver akut hjälp av er alla hemmafixare...
De hemska gardinerna som hänger uppe ska bytas ut. Jag är ute efter en permanent upphängnings lösning och somriga gardiner.
Önskemål: Jag vill kunna använda mig av både kappor och längder, variera som jag vill. Gardinlängderna ska inte "brytas" över de ganska djupa fönsterbrädorna. Hitta en bra lösning i hörnet vid fönstren (ex bockade stänger eller liknande). Gardiner både runt sofforna och runt balkongdörren. Rummetska få ett mjukare intryck. Gardinerna ska gå upp till (nästan) taket och komma ut från fönstren så jag får in mer ljus. Inte täcka som nu...) Jag vill att gardinerna ska gå att hängas så det blir snygga veck. (Ungefär som man får med fingerkrokar)
Problem att lösa: 1. Vilken upphängning ska jag använda mig av? (Den ska kunna passa de mesta gardiner) 2. Vilken gardin ska jag änvända mig av? 3. Vilken färg ska jag ha på gardinerna
Jag är tacksam för ALLA tips och kommentaret. Jag vill få det här ur världen och sätta igång med sömnaden. Ps... Glömde visst städa av bordet...
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244
Finns speciella takglid för fingerkrokar, osäker dock på om det finns sånna till den lösningen som föreslås här. Till Kirsch finns det iaf som också har takskenor. Det går ju åt lite mer tyg men det är det värt.