CITAT (Motti @ 26-03-2009, 18:51)

Något som mina barn älskade när de bodde hemma är Pannkaksrulle med köttfärsås,man gör en ugnspannkaka breder ut köttfärsås och rullar i hop som en rulltårta sen grattinerar man den i ugnen med riven ost på ,serverar med sallad och riven ost,supergott !
Åh.. vilken nostalgi! DET var längesedan jag åt.. måste genast kolla ifall jag har någon restköttfärssås i frysen!
Hos oss skar man rullen i skivor och stekte dem, sedan serverades det lingonsylt till. Mummmmmaaaaa
CITAT (Meriona @ 08-03-2009, 00:05)

Sonen snart 15 äter dåligt eller inte alls i skolan, vilket innebär att en stor tyngd vilar på mig att se till att han får i sig tillräckligt med naring för att växa. Men det känns som om vi kör runt på samma meny hela tiden pga att han är lite kinkig. Det blir fiskpinnar, fiskbullar, plättar, köttfärssås, lasagne, fiskgratäng, pannbiff, lövbiff, f-file, kyckling o currysås, korv i olika utföranden, oftast stekta. Jag skulle bli jätteglad om ni kom med lite tips om "hipp" mat som ungdomar gillar. Kina/thai går bort, det är rå-läbbigt visst.

Känner igen detta väldigt väl! Du är långt ifrån ensam! Min 18-åriga dotter klagar på att vi inte har någon variation, men när jag ber henne om att delta i planeringen är hon helt tyst, hon kommer inte på något själv heller. Jag tycker det är jättesvårt att få variation, man lagar det man brukar och känner till, för att det ska gå lätt. Jag hade en tävling på min blogg för ett bra tag sedan, fick in en massa bra recept som nu utökat vår vardagsmat. Idén med att engagera barnen är jättebra!
Lycka till!
Redigerat av ABCiV: 04-05-2009, 13:19