Jag har inte ställt ut något alls än (är för feg!) men känner att jag behöver/vill få ut lite saker nu! (tar ju sån plats inne!) (Dessutom så är jag djupt okunnig i ämnet..) Så om någon bättre vetande vill upplysa mig om några frågor skulle jag vara väldigt glad!  Fråga 1: - Perenner kan man alltså avhärda lite tidigare än anueller? (Har tex törnrosas kjortel, lammöron, backsippa, klematis och aklejor inne än, när får de flytta ut?) Jag bor förresten i zon 4 (ev 5) och har säkerligen inte sett den sista frostnatten än.. Fråga 2: - Fröer som jag stratifierat ute och som nu börjat gro (fortfarande ute, helt oskyddat), ska jag ta in dessa/täcka med fiberväv om det är risk för nattfrost eller sköter de sig själva även i fortsättningen? (Har tex en gräslilja som står där ute nu och jag inte vet om jag ska låta den sköta sig själv eller om jag bör ge den lite kärlek inomhus?) Fråga 3: - Hur många dagar bör man springa ut och in med växterna innan de kan vara ute hela tiden? Hur gör ni? Hur lång tid bör avhärdningen få ta? (Tex: En timme dag ett, 3 timmar dag två, hela dagen dag 3 och sedan dygnet runt under fiberväv?) Ska jag ställa växterna i skuggan hela dagarna första tiden så de inte blir sönderbrända eller är det olika beroende på vilken sort det gäller?
--------------------
Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.
|