hej allihop!!
nej det är klart....jag tänkte inte riktigt på det med dyngan... men lämnar man en bit runt om så grejar det sig nog ändå. jag har frösått massor av aubretia i flera år och aldrig misslyckats, därav iden med just abretia..billigt och bra - och vackert!! fast kanske blir det lite skräpigt med gamla rosblad bland dem på hösten/våren....jaja...man får testa och se!!
murreva älskar jag ( den storblommiga sorten) jag tycker den är helt underbar, kanske just för att den växer så villigt om den trivs. det är så skönt med växter som man inte behöver akta som tusan hela tiden...jag river hellre åsta lite bland dem om de piper iväg åt fel håll. och med den runt rosorna kan man ju kanske hinna gödsla rosorna innan den sticker upp på våren? (har litet dålig pejl på just detta med rosor som ni kanske märker...) ahr sått från frö som jag köpte på impecta men det var "vanlig" murreva (cymballaria pallida) - inte lika härlig som de storblommiga jag köpt från plantskolor....vet nån var/om det finns frö att köpa till just den sorten?? (impecta hade bara den "vanliga")
silverarv hör ju till ovan nämda "rymmarkategori" tycker jag, åtminstone den sort jag har (rent aggressiv...men superlätt att sticklingsföröka

)....den har jag litet svårare att tänka mig i sammanhanget....men den är vacker på rätt plats. har stora sjok som skall flyttas för sisådär fjärde gången till förhoppningsvis slutlig plats uppe på en stödmur där den kan få härja hur den vill.
mvh /kicki