Lite svar från mig:
- Vad fraktar du mest i skottkärran Jag kör mest tunga lass, jord, grus etc. Tänkte senast häromdagen på att jag skulle vilja ha möjlighet att skjuta på med höften, så ja absolut en sån lösning! Ibland mycket kvistar från häck-klippning, etc. Ett lastnät vore kanon, SÅ irriterande när man lastat kärran lite för full och allt tippar!
- Hur fyller du kärran (lutande/med spade osv) Oftast med spade eller grep. Skulle apropå det önska mig någon slags fäste att lägga spaden/krattan i när man är på väg tillbaka med sista lasset och kärran full, och en spade balanserande på toppen, som trillar ner när man kör... Kanske skulle kunna vara två krokar på ovansidan av skänklarna, längst ner mot flaket, så att man lägger spaden på skänklarna men det finns nåt som håller den lite på plats. Alt på sidan, längs med skottkärran. Blir ju inte lika brett när man kör.
- Hur tömmer du kärran (tippar du den framåt/sida/bakåt osv) Jord/grus tippar jag framåt. Din idé om att kunna fälla framsidan är bra tycker jag. Är det kvistar och ris lyfter jag nog upp det.
- Var kör du kärran (gräs/grus/sand/skog osv) Mest på gräs (villaträdgård)
- Känns den ergonomisk eller skulle den kunna förbättras på något sätt. Skönare handtag och som sagt möjlighet att putta på med höften. Ställbara skänklar (är kort kvinna) vore kanske inte fel.
- Vilken ålder är du? 34
Det viktigaste är att den ändå är enkel att använda, inte massa ställbara grejor som tjorvar fast och rapplar, då är jag hellre utan...
--------------------
Katrin
|