CITAT (netaave @ 06-05-2009, 13:58)

"Sitt barn är man släkt med men inte med sin man"
är en replik i en serie som Erland Josefsson och Liv Ullman va med i på TV för några år sen. Minns inte vad serien hette men vet att jag tyckte uttrycket stämde.
Tror att om jag skulle skilja mig eller bli ensam på annat sätt, så skulle jag inte gifta om mig iaf även om jag skulle träffa någon ny, knappast flytta hop med någon permanent heller. Delsbo eller särbo låter bra tycker jag.
Det ultimata vore väl att träffa någon man som var genuint trädgårdsintresserad, min nuvarande klipper inte ens gräset utan påminnelse och resten får jag o döttrarna sköta bäst vi kan. Men han är ju bra på andra sätt så klart.
Men skulle jag som sagt träffa någon ny kanske man skulle leva ihop i någon stuga undet trädgårdssäsongen. Men jag ska helt klart ha min egen bostad också.
Tror jag nu iaf:)
Ja det ligger nog en del i det där - med sina barn har man ju blodsband. Kanske därför man ömmar mer för sina barn än för en man.
Ja att sitta och gissa hur man skulle göra om man blev själv av någon anledning kan man ju, men det är ju bara spekulationer.
- Jag ska aldrig gifta om mig och skaffa hus igen! sa jag en gång i tiden... jaja, det var då det...

Förresten, min man var inte ett dugg trädgårdsintresserad när vi köpte hus. Men allteftersom åren gått och trädgården börjat ta form så har han blivit mer och mer intresserad. Han snickrar gärna till trädgården och tycker att det är fascinerande att se hur det växer och gror.