|
Sått: C. annuum Hungarian yellow hotwax C. annuum Early Jalapeno (2 olika lev) C. annuum Peter Pepper C. annuum Prairie Fire (övervintrad) C. annuum Ramiro C. annuum Ring o´Fire C. annuum/chinense Dutch Habanero F2
C. baccatum Aji Cristal C. baccatum Criolla Sella C. baccatum Lemon Drop C. baccatum Omnicolor C. baccatum Starfish
C. chinense 7Pod / 7Pot C. chinense Cameroun C. chinense Dorset Naga (Köpta från www.dorsetnaga.com) C. chinense Habanero C. chinense Habanero Brown Large C. chinense Habanero Peruvian White RIP C. chinense Madame Jeanette C. chinense Pimenta Da Neyde
C. frutescens Deamon Red (övervintrad) RIP
C. praetermissum CGN 20805 RIP C. praetermissum CGN 22795
C. pubescens PI 585267 Turbo Pube C. pubescens Rocoto De San Isidro
Vad kom upp ??? jupp det mesta gett bort tvingat bort resten av det jag hade sattes ut för 3v (satte ut halva gänget) sen vad hände jupp 3 nätter med som mest -3 50% tappade alla blad å skrumpnande stammar men skam den som ger sig planterade ut resten för 1v sen kastade 15-20 planter som sorry dog (stor tår rann ned för kinden av 6 plantor klarade bara 1 sig av C. chinense Pimenta Da Neyde) men nu är allt på fyllt igen 10st 40l baljor 18st 12l spannar så nu hoppas man bara på bra väder HELA sommaren..
Hade i första rundan typ kål nät/duk över alla men kom snabbt på att när det kom lite vind så kunde duken röra stammar å blad trots bambu pinnar som stöd mm sen det där med avhärdning gick jag den sten tuffa vägen från 27+ hemma till -3 på natten ute inte perfekt handling från min sida men har/hade ALLDELES för många plantor typ 250st innan jag gav bort så många som jag kunde.
Men kan säga att C. annuum Ring o´Fire konstiga trotts att de fick utstå -3 regn kall blåst mm så har de 8 jag satte ut har de inte tappat ett blad de verkar inte bry sig nu får man se om de klarar värme lika bra.
Man kan väl tilllägga att nu blåser det satan ute å är kallt i vinden håller tummarna hårt...
Redigerat av WingDing: 06-05-2009, 19:19
--------------------
   <--- SNYFT VILL HA DEN.....
|