CITAT (Copycat @ 21-05-2004, 19:36)
Ursäkta mig så mycket Sia ! Jag hoppas för allt i världen, att min son ALDRIG kommer hemdragandes med en så otacksam och otrevlig tjej. Jag kan aldrig tänka mig att din svärmor gett dig dessa växter för att djävlas. Jag har en svärmor som är mycket generös (FAST jag har en pyttetomt) jag är tacksam för allt jag fått av henne. Om jag vore som du, så skulle jag plantera växterna och sköta dessa efter konstens alla regler. Det kan hända att du en dag kan BYTA till dig dom växter du VILL ha mot dom du så fräckt föraktar nu. Om jag vore din svärmor skulle du aldrig få något överhuvudtaget av mig. Så otacksam som du verkar är du inte värd att ge något till.

Jag tror absolut inte hon gett mig det här för att jävlas, utan just för att vara snäll. Och anledningen till att jag skickade ut frågan här på nätet istället för att gå direkt till henne är just att jag inte vill såra henne eller så och inte visste hur 17 jag skulle tackla situationen, ok?!
Däremot så tycker jag att hon borde förstått när det var så himla mycket växter att hon verkligen morde hört sig för om vi båda ville ha dem först, och eftersom inte hon gjorde det borde verkligen min sambo ha frågat till innan han tog hem alltihop. Nu blev det ju inte så och då måste man försöka reda upp situationen på nåt bra sätt, eller hur? Anledningen till att vi ännu inte har så mycket växter är inte heller att vi inte har råd att köpa det vi vill ha utan att vi inte har tid och ork med hur mycket som helst utan försöker få det att se trevligt ut här med en rimlig arbetsinsats för oss som också har mycket annat vi vill pyssla med under somrarna. Om man ger bort så saker som mottagaren själv kan välja hur den vill placera eller hur mycket tid den vill lägga ner på att "förvalta" gåvan är det ok, tex en krukblommor, prydnadssaker etc men när folk börjar ge bort sådant som bokhyllor, soffor buskar, träd och framför allt djur då måste man verkligen kolla först! Jag undrar vad du skulle säga, ärligt Copycat, om du helt utan att att vilja det eller bli tillfrågad först förärades med en hund eller en minigris eller kaniner eller nåt sånt. Inte skulle du väl vara så glad och tacksam då heller??
Inte vet jag om jämförelsen funkar men vad jag menar är att sådana gåvor som faktiskt kräver en hel del både tid, plats, omtänke, planering etc från mottagaren inte alltid så självklart är välkomna även om tanken från givaren är god. Något att komma ihåg.
Det var allt för mig! Helt otroligt vilket intresse det här ämnet fick! Många åsikter!
Kram på er allihop!
/Sia
PS Svärmor har ingen dator,aldrig använt sådan heller. DS