Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lavendel i kruka..., ...hur ska den övervintras?
          Whiskuchi
          Inlägg 07-05-2009, 08:12
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Jag har en rabatt med tre lavendelplantor. De har stått där i flera år och är alltså fullt härdiga. Nu ska rabatten bort (eftersom ingen ändå orkar sköta den) men jag vill rädda lavendeln och funderar på att sätta dem i krukor på trappan istället. Hur ska de övervintras om de står i kruka? Räcker det om jag ställer in dem under trappan (dvs i skydd från väta) och låter dem vara? Eller måste jag krångla med att slå in krukorna i mattor eller bubbelplast eller liknande? Och OM de är lätta att övervintra (är det för krångligt bryr jag mig inte om att kruka dem, då får de stryka med när rabatten ryker), vad vill de ha för förhållanden i krukan? Sandblandad jord? Gödning? Något annat att tänka på?

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Whiskuchi
          Inlägg 08-05-2009, 09:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Perfekt, den verkar inte kräva så stor arbetsinsats för att övervintra. Sval vinterförvaring inne har jag inte och gräva ner den orkar jag inte, så den ställs in under trappan i skydd för nederbörd istället smile.gif

Tack för svaren!

Redigerat av Whiskuchi: 08-05-2009, 09:10

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 20:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon