"Trentepohliaalger"
Med hjälp av bilder från tipset om tidigare tråd så kan vi konstatera att det förmodligen bara var algerna. Men då är min fråga varför trädet dött om de är ofarliga? kan det bero på dem eller är det kanske bara något tidigare som inte blivit bra för trädet?
Nu fanns inga blad eller något som tydde på liv. Men konstatera någon form av alg aktivitet förmodligen. dock var detta på solsidan av trädet om det spelar någon roll? Men färgen var röd och på ett mindre område än :
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...rt=#entry793754Men det kan ju vara bra och veta utifall man stöter på det igen. Och om nu något annat träd i träddgården hos dem utsätts för detta. Även om våra egna äppelträd visar symtomer.
En fråga som jag kanske kan ställa här... kan man beskära äppelträd nu, bara lite försiktigt eller skall jag vänta till hösten/tidigvår?
Var en olycka i vintras som hindrade det jobb jag hade tänkt göra i början av våren, men då jag börjar bli frisk nu så tänkte jag planera in det framöver även om det kanske får bli framåt höst vinterstarten