CITAT (CillaM @ 08-04-2009, 19:53)

Vad är det som säger att en huslös/hemlös katt är den som skvätter/pissar hos dig? Det kan mycket väl vara en av dina grannars katter som är i farten.
Och kaustiksoda är starkt frätande och vad jag vet får man inte hälla ut det, någonstans.
Mitt i storstanförort, 5-7 katter utan halsband och en av katterna har bölder i ögonen. De bor nu under grannens balkong. Jag är helt övertygad om att det inte är någon grannkatt. Katterna är ett känt problem i området så det är inget jag hittar på, tyvärr. Självklart finns det grannar som har katter i området och har nu blivit erbjudna gratis kastrering av hyresvärden för att minska fortplantning med vildkatterna. Det har satts in punktinsatser för att få bukt med problemet i området nu under vår/sommaren.
Jag kan säga att efter 4 omgångar av kattpiss i hela lägenheten så tar man till det som finns för att få bukt med lukten/katterna. Jag väljer att inte ha djur hemma pga av olägenheterna kring dem och ska inte behöva stå ut med den odör som de markerar med.
Jag har informerat husvärden och han sa inte emot. Lösningen var mycket utspädd och området under var inhägnat. Det är inte värre än klorin. Självklart vill jag inte behöva ta till sådana metoder, men det var inte för att göra någon form av vinst, bara få en andbar luft. Försöker tom äta så mycket ekologiskt som möjligt

Jag har nu fått en kattskrämma som tjuter vid rörselse. Det verkar fungera fint för jag har inte sett eller känt lukten av kattpiss på ett bra tag. Den kan jag rekommendera varmt om någon har problem med katter vid balkonger. Den finns två lägen på den, och det är bara det starka ljudet som fungerar. Låter ungefär som när det tjuter i öronen