Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Humle?, trevlig eller otrevlig ört?
          tantGröön
          Inlägg 13-05-2009, 19:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 132
          Medlem nr: 21 731

Hej

Jag har precis upptäckt att jag har humle i min nya koloniträdgård. Är det någon här som har erfarenhet av denna örten.? Jag funderar om man kan flytta växten så att den klättrar längs staketet i stället för att vingla runt i rabatten. Har läst att humle växer otroligt fort.

Vad har ni för erfarenhet av denna växten? Är den snygg som staket/väggtäckare? Klarar den skuggigt läge? Dominerar den 'för mycket' i en rabatt?

Uppskattar att höra om alla era erfarenheter och åsikter om humle smile.gif

Mvh

Jonna

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaS
          Inlägg 13-05-2009, 19:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Humle är en fantastisk växt. Den täcker spalje, plank eller vägg på nolltid. Däremot kan jag varmt rekomendera att man planterar humlen i någonting. Trivs den, kan den sprida sig ohämmat.

Gräv du upp den och sätt den på lämpligt ställe, där du har störst glädje av den. Tänk på att det är rejält grova rotbitar, som kan vara svåra att hugga av med spade, men gräv upp allt du hittar. Det räcker med en lten bit för att den ska börja växa igen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 17:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon