CITAT (sway307 @ 13-05-2009, 23:18)

Roligt att läsa alla olika bud ni har här, det är intressant att se saker från flera "vinklar" då kan man bilda sig en egen uppfattning utefter det man får reda på. Kan medddela att frugan vattnade på den idag innan hon gick på en promenad och när hon kom hem så såg den glad ut igen, så vi har konstaterat att "Lemon Queen" minsann inte vill torka ut för mycket, iaf inte under våra omständigheter.
Ja det är bra att du tar till dig tipsen. Men när det gäller gödning är det ett faktum att Pelargoner vill ha bra med gödning, inte mer än normal giva utan just att man kommer ihåg att inte enbart ge dem vatten utan också gödning. Om man vill att de ska bli fina alltså.
Skillnaden på Red Top och mig är förmodligen att Red Top pratar utifrån sin egen uppfattning medan jag pratar mer utifrån fakta. Jag har jobbat med att driva upp bl a Pelargonia, alltså inte bara det att jag har haft Pelargonia själv, samt jobbat inom trädgårdsyrket i många år.
Det var bra att Lemon Queen piggade på sig. Sätt då om den i en lite större kruka så torkar den inte ut lika fort - ge den riktig krukväxtjord, inte planteringsjord om ni nu funderar över det. Om den skulle bli lite väl torr nån gång sen så ska ni veta att det inte är nån panik, den tål det även om den hänger. Huvudsaken att den inte står torr i flera dagar och blir helt uttorkad.
Lycka till med era Pelargonia!!