CITAT (Myosotis @ 14-05-2009, 11:52)

Här (Skåne zom 3) har det också varit kallt under barmarksperioder, så tyvärr har det inte varit någon bra vinter. Inga spår av Callan och Cosmos atrosanguineus som jag ville testa att övervintra ute. Hade jag testat ifjol hade det nog gått. Min Narcissus bulbocodium kan jag inte heller hitta

, har tittat på gamla bilder och kommit fram till att lövhögen nog låg på fel ställe!

ge inte upp om callan än! mina visar sig sent. slutet av Maj och början av Juni har jag för mig jag brukar se bladen.
jag tror regnet har varit skadligt för många perenner i år. förra året var ju mer regn men dock mycket mildare ptmisntonde i trädgården vilket jag tro gjorde att fler klarade hög väta bättre.
CITAT (tepa @ 14-05-2009, 12:16)

Jo, och så en Lewisia är borta för alltid och en par suckulenter, som jag dumt nog planterade bredvid Vinteriberisen, säkert för blött i vinter.
Hälsn Tepa
det är då man märker att jorden har stor betydelse för en del växter under vintern!.
CITAT (skogstroll @ 14-05-2009, 12:49)

jag planterade 2 gräs förra året (ett elefantgräs och en nishidake) som inte klarat sig :-( lite surt... försökte att skydda dem med löv.. annars verkar det mesta ha tagit sig. Fingerborgsblommorna hittar nya ställen varje år som vanligt fast de är verkligen inte kräsna, tar minsta lilla bergskreva...
dom gräsen har jag märkt att dom kan ta tid på sig innan dom visar tecken. så vänta lite innan du ger upp.